ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

EΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

lower & proficiency

Ποιο πτυχιο να επιλεξω;

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β2 (lower)

Αυτό το διάστημα καλούνται οι μαθητές να δηλώσουν συμμετοχή στις εξετάσεις γλωσσομάθειας και ειδικότερα στο επίπεδο Β2 Γονείς και Μαθητές αναζητούν απαντήσεις στην παρακάτω ερώτηση:

Ποιά lower να δώσω;

Ποιό lower θα λέγαμε εμείς!

Έχει αναρωτηθεί κανείς από σας τη σκοπιμότητα του να δίνει ένας μαθητής ΔΥΟ διαφορετικές εξετάσεις ΙΔΙΟΥ επιπέδου;

Έχοντας προβληματιστεί με αυτήν την ερώτηση θεωρούμε αναγκαίο να προβούμε σε κάποιες πληροφορίες ώστε να ξεδιαλύνουμε το ανύπαρκτο ουσιαστικά δίλημμα!

Με μια σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο και στους ιστότοπους διαφόρων σχολών και πανεπιστημίων εντός και εκτός Ελλάδας μπορεί να ανακαλύψει κανείς μια λίστα με τους αναγνωρισμένους τίτλους γλωσσομάθειας για όλα τα επίπεδα. ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναγράφεται η απαραίτητη απόκτηση δύο πιστοποιητικών για κάθε επίπεδο!

Αν αναλογιστεί κανείς και τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε μήπως είναι σοφότερο ο κάθε υποψήφιος με την καθοδήγηση του καθηγητή του να επιλέξει ένα πτυχίο και να επικεντρωθεί σ' αυτό;

Η συμμετοχή σε δύο εξετάσεις μόνο ψυχοφθόρα και καταπιεστική μπορεί να είναι για ένα μαθητή. Η τάση των διπλών συμμετοχών μόνο σαν καιροσκοπική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Θα έλεγε ίσως κάποιος υποστηρικτής αυτού του παραλογισμού πως αποπνέει μεγαλύτερη σιγουριά η διπλή συμμετοχή μήπως και υπάρξει κάποια αποτυχία και πάνε χαμένα τόσα χρόνια μαθημάτων. Μόνο η ανασφάλεια μπορεί να δικαιολογήσει κάτι τέτοιο! Ο μαθητής που είναι στο μεταίχμιο και είναι αμφίβολη η επιτυχία του, με τις δυο συμμετοχές δε θ' ανεβάσει ξαφνικά το επίπεδο των γνώσεων του!

ΟΛΑ τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας έχουν ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια αναγνώριση! Γιατί λοιπόν να μη συμμετέχει ο μαθητής μόνο στη μια εξέταση αλλά να πληρώνει διπλά εξέταστρα και διπλό κόπο και άγχος; Με δύο συμμετοχές το κόστος ξεπερνάει το ποσό των 300€! Δεν θα ήταν προτιμότερο να συνεχίσει ο μαθητής τις σπουδές του στο ανώτερο επίπεδο Γ1 και Γ2 αντί να πληρώνει για ΔΥΟ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Β2 που δε θα του προσφέρουν ουσιαστικά επιπλέον προσόντα;

Με σωστή προετοιμασία, μεθοδικότητα και καθοδήγηση από τους καθηγητές ο μαθητής μπορεί να επιτύχει το στόχο του! Ακολουθήσαμε αυτή την πρακτική στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών μας και είχαμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα! Συμβουλεύουμε τους μαθητές μας και τους γονείς για όλες τις επιλογές και στηρίζουμε την όποια επιλογή τους.

Χρέος μας είναι η μετάδοση της γνώσης και η διαπαιδαγώγηση των νέων με γνώμονα την κριτική σκέψη! Οι νέοι μας πρέπει να μάθουν ν' αναζητούν τη γνώση και τα πραγματικά προσόντα και όχι να επιδιώκουν να έχουν στην κατοχή τους 2 πιστοποιητικά ίδιου επιπέδου επειδή πολύ απλά αυτό κάνουν όλοι όσοι δεν είναι σωστά και τεκμηριωμένα ενημερωμένοι. Άλλωστε η γλωσσομάθεια πλέον έχει ξεπεράσει κατά πολύ το αναγκαίο επίπεδο του Β2 και πλέον απαιτείται Γ2 για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές επιπέδου εντός και εκτός συνόρων.

Και όσο αναφορά στο δημόσιο ΟΛΑ τα πτυχία δίνουν τα ΙΔΙΑ ΜΟΡΙΑ είτε έχουμε ένα lower είτε έχουμε δύο!

Ενημερωθείτε!! Θα ανακαλύψετε πως δε συντρέχει κανένας λόγος που θα μπορούσε να δικαιολογήσει αυτή την πρακτική.

Αναρωτηθείτε λοιπόν... γιατί να εξακολουθούν οι μαθητές να συμμετέχουν σε 2 εξετάσεις lower με πολλαπλάσια εξέταστρα; Αξίζει τελικά;

Συμπέρασμα:

Επιλέξτε ΕΝΑ lower και τα χρήματα που θα δίνατε για τη δεύτερη συμμετοχή διαθέστε τα στη συνέχιση των σπουδών στο επόμενο επίπεδο. Μη στηρίζετε ξεπερασμένες πρακτικές χωρίς όφελος για το μαθητή και την τσέπη σας.

Υπεύθυνη Κέντρου Ξένων Γλωσσών

Αλακιόζογλου Εύη

Πτυχιούχος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας με ειδίκευση στη Μετάφραση και στις Διαπολιτισμικές Σπουδές.