Πότε να ξεκινήσει το παιδί μου αγγλικα;

Όλοι θέλουμε να παρέχουμε στα παιδιά μας τις απαραίτητες γνώσεις και η εκμάθηση ξένων γλωσσών, και ειδικότερα των αγγλικών, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εφόδια προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, ποια είναι η καταλληλότερη ηλικία για ένα παιδί να έχει την πρώτη του επαφή με την αγγλική γλώσσα;

Γνωρίζουμε πως τα παιδιά 6-8 ετών:


  • •    μαθαίνουν γρήγορα αλλά ξεχνούν εύκολα

  • •    συγκεντρώνονται με δυσκολία

  • •    εστιάζουν την προσοχή τους σε κάτι για λίγη ώρα μόνο

  • •    λειτουργούν αποδοτικά όταν το περιβάλλον τους, το άτομο που τους διδάσκει κάτι και αυτό που κάνουν τους εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά

  • •    δεν έχουν ακόμη αναπτύξει τις γνωστικές ικανότητες ώστε να καταλάβουν κάτι θεωρητικά –μη εμπειρικά.

 

Για αυτό οι μικροί μαθητές και μαθήτριες:


•    μαθαίνουν ευκολότερα στην πράξη, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα και όχι με το να τους εξηγούμε τα πώς και τα γιατί


•    ασχολούνται με τη γλωσσική δραστηριότητα όταν αυτό που τους ζητάμε να κάνουν είναι ευχάριστο, όταν δηλαδή το θεωρούν παιχνίδι –διαφορετικά δεν θα επιμείνουν σε αυτό, θα αποπροσανατολιστούν


•    είναι θαυμάσιοι μίμοι και δεν ντρέπονται για παράδειγμα να προφέρουν λέξεις και εκφράσεις ακριβώς όπως τις ακούν, με αποτέλεσμα η προφορά τους να είναι καλύτερη από άτομα που ξεκινούν την εκμάθηση της γλώσσας ως έφηβοι ή ενήλικες


•    αρέσκονται να παριστάνουν ρόλους, να υποδύονται πρόσωπα σε ποικίλες καταστάσεις – παράγοντες σημαντικοί για την σταδιακή κατάκτηση επικοινωνιακής επάρκειας


•    Στη μάθηση συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις μέσα από το πλήθος των δραστηριοτήτων που προσφέρονται με αποτέλεσμα η γνώση που κατακτιέται να είναι βιωματική και πολυαισθητηριακή, άρα να γίνεται σιγά-σιγά μέρος της προσωπικότητας του παιδιού.


•    Τα παιδιά ζουν από νωρίς την κοινωνικοποίηση και την οργάνωση μιας τάξης που όμως έχει χαρακτήρα εξερεύνησης και πειραματισμού. Μυούνται σε έναν τρόπο σκέψης και δράσης που θα συναντήσουν αργότερα και στις τάξεις του δημοτικού και θα αισθάνονται έτοιμοι να παρακολουθήσουν.


•    Η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα αλλά και τον πολιτισμό που αυτή η γλώσσα μεταφέρει, δημιουργεί μια θετική στάση προς την εκμάθηση ξένων γλωσσών γενικότερα καθώς απαλλάσσει τα παιδιά από τον φόβο του «αγνώστου» και «απρόσιτου».


•    Έρευνες έχουν αποδείξει ότι δεν τίθεται θέμα «μπερδέματος» των δύο γλωσσών καθώς οι πληροφορίες τους αποθηκεύονται σε διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου και ανακαλούνται ξεχωριστά ανάλογα με τις ανάγκες.

Φαίνεται λοιπόν πολύ εύλογο να θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτή τη φυσική ροπή των μικρών παιδιών για τη μάθηση, τη χαρά για την ανακάλυψη νέων γνώσεων, αλλά και τη δημιουργικότητα και ευελιξία που έχει η σκέψη τους στην προσχολική ηλικία ώστε να αφομοιώσει πιο άμεσα μια ξένη γλώσσα.

Τα παιδιά που έχουν παρακολουθήσει εισαγωγικά τμήματα πριν ξεκινήσουν την Junior A' έχουν μεγάλη εμπειρία της γλώσσας, προσαρμόζονται γρήγορα και εύκολα στις απαιτήσεις της επόμενης τάξης και γίνονται άριστοι μαθητές.

Κάθε χρόνο οι μαθητές αυτών των τμημάτων εντυπωσιάζουν τους γονείς τους με την ικανότητά τους να μιλούν την Αγγλική γλώσσα με υπέροχη προφορά μετά από λίγους μόνο μήνες μάθημα.

Στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών μας λειτουργούν τμήματα για μαθητές νηπίων, Α’ και Β’ Δημοτικού. Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας www.goenglish.edu.gr για περισσότερες πληροφορίες και ενημερωθείτε για την έναρξη νέων τμημάτων αρχές Μαΐου.